یادی از گذشته ها


یادی از گذشته ها
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دوران طلایی ایران و آدرس iraneghadim.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید





رضا بیک ایمانوردی بازیگر و ورزشکارایرانی در ۲۵ خرداد سال ۱۳۱۵ در روستای شان تپه قزوین متولد شد.[۱] و در ۲۲ شهریور ۱۳۸۲ در آمریکا درگذشت.

زندگینامه

شش ساله بود که به اتفاق والدین خود به تهران عزیمت نمود. بعد از طی دوران نوجوانی به دلیل تسلط به زبان انگلیسی به استخدام سفارت آمریکا در آمد.

وی فعالیت هنری را سال ۱۳۳۷ با بازی در تروپ تئاتر «اسکار» آغاز کرد.

در سال ۱۳۴۰ بر حسب اتفاق و به دنبال برخوردی که تصادفاً با زنده یاد ساموئل خاچیکیان در خیابان داشت آقای خاچیکیان از اندام ورزیده و چهره سینمایی او که مناسب برای ایفای نقش‌های عامه پسند تشخیص داد، از بیک ایمانوردی دعوت به عمل آورد تا دراستودیو آژیر فیلم حضور پیدا کند. او در این استودیو در اولین نقش زندگی سینمایی خود رل کوتاهی در فیلم فریاد نیمه شب بازی کرد که همین نقش چند دقیقه‌ای باعث شد تا این کارگردان بزرگ در فیلم‌های بعدی خود مانند: یک قدم تا مرگ، دلهره، ضربت، سرسام و ... جهت بازی از او دعوت به عمل بیاورد.

بعد از ورود به صحنه سینما با اجرای نقش‌های مختلف (بازیگری و کارگردانی) در بیش از یکصد و پنجاه فیلم سینمایی، به عنوان یکی از پرکارترین و موفقترین بازیگران سینمای ایران در دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی، به محبوبیت ویژه ایی دربین مردم دست یافت و لقب "مرد هزار چهرهً پرده سینما" را کسب کرد.

بیک ایمانوردی در سال 1355 استودیو "آربی فیلم" را در خیابان نادری تأسیس نمود که در آن اقدام به تهیه فیلم‌های ایرانی و نیز خرید و دوبله فیلم‌های خارجی می‌نمود.

بیک ایمانوردی که در جوانی از قهرمانان ورزش رزمی (کشتی کچ) ایران بود و حرفه اصلی بیک که در سینما هم بسیار به او کمک کرد تا به شهرت برسد ورزش کشتی کج بود که در باشگاه‌های ستاره، نادر و کیان ضمن تمرین گاهاً سمت مربی را نیز بر عهده داشت. او در تمامی دوران زندگی شدیداً به ورزش علاقه داشت و تمامی صحنه‌های خطرناک فیلم‌های خود را بدون استفاده از بدل و شخصاً بازی می‌کرد.

رضا بیک ایمانوردی در اوج محبوبیت و شکوفایی هنری خود، در حالیکه بسیاری طرحها و برنامه‌ها برای آینده زندگی هنری خود و سینمای ایران در سر داشت، بعد از انقلاب ایران همانند دیگر هنرمندان سرشناس آن زمان به دادگاه انقلاب فراخوانده شد, و بعد از اخذ تعهد که فعالیت هنری در ایران انجام ندهد رسما ممنوع الکار شد که او مجبور به ترک وطن شد. و به همراه خانواده به آلمان و بعد به ایالت متحده آمریکا مهاجرت کرد ولی فراتر از همه موفقیتهای هنری رضا بیک ایمانوردی در ایران زندگی شرافتمندانه وی در تبعید و غربت، شخصیت والای انسانی و ویژه گیهای اجتماعی او را بطور برجسته ایی به نمایش گذاشت.

سرانجام هنرمند "رضا بیک ایمانوردی" بعد از یکسال مصاف با بیماری سرطان ریه، دربیمارستان شهر فینیکس آریزونا، ساعت ۴۸: ۱۲ بامداد روز ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۳، درآرامشی کامل به ابدیت پیوست.


فیلمشناخت


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:11 ] [ سرباز گمنام هخامنشی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید ا
آرشيو مطالب
پیوند های مفید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 175
بازدید کل : 179465
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1